W krainie walecznej Mulan
W ramach innowacji pedagogicznej z języka angielskiego uczniowie mieli okazję doświadczyć angażujących metod nauki poprzez pracę z adaptacją „Mulan” z serii Oxford Readers. Celem zajęć było rozwijanie umiejętności czytania, rozumienia tekstu oraz kreatywnego myślenia poprzez pracę zespołową i działania projektowe.
Podczas lekcji uczniowie pracowali w grupach, czytając i analizując wybrane fragmenty książki. Po lekturze przystępowali do tworzenia mapy podróży bohaterki, odwzorowując kluczowe miejsca i wydarzenia z jej historii. Ta aktywność nie tylko pomagała w lepszym zrozumieniu treści, ale również wspierała rozwój umiejętności pracy zespołowej i logicznego myślenia.
Kolejnym kreatywnym zadaniem było zaprojektowanie własnej okładki książki, co pozwoliło uczniom wyrazić swoją interpretację opowieści w sposób wizualny. Tworzenie ilustracji, dobieranie tytułu i projektowanie elementów graficznych rozwijało ich wyobraźnię oraz zdolności plastyczne, a także stanowiło doskonałą okazję do poszerzania słownictwa związanego z literaturą i sztuką.
Zastosowanie tych metod sprawiło, że uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach i z większym zaangażowaniem podchodzili do nauki języka angielskiego. Innowacyjne podejście do lektury nie tylko zwiększyło ich motywację, ale także pozwoliło lepiej zapamiętać i zrozumieć treść książki, co może stanowić inspirację do dalszej nauki poprzez literaturę.
Anna Kawełczyk