Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Mali studenci z klasy 2a

Uczniowie naszej klasy wzięli udział w lekcji pt. „Skąd się bierze radość?”, przygotowanej we współpracy z Uniwersytetem Dzieci w Klasie. Zajęcia miały na celu rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji, budowanie pozytywnej atmosfery oraz wzmacnianie współpracy, wzajemnego wsparcia i życzliwości w grupie.

Lekcja rozpoczęła się od aktywności ruchowych, które pomogły dzieciom lepiej zrozumieć, w jaki sposób możemy okazywać pozytywne emocje i dzielić się nimi z innymi. Uczniowie odkrywali, że radość może być „zaraźliwa”, a drobne gesty – takie jak uśmiech, pomoc w trudnej sytuacji czy miłe słowo – potrafią poprawić humor nie tylko jednej osobie, lecz całej grupie.

W kolejnej części rozmawialiśmy o emocjach. Dzieci zastanawiały się, czym właściwie jest radość i w jakich sytuacjach najczęściej jej doświadczają. Uczniowie chętnie dzielili się przykładami ze swojego życia, wskazując zarówno codzienne, drobne powody do uśmiechu, jak i wyjątkowe momenty, które pozostają w pamięci na długo. Wspólna rozmowa uświadomiła dzieciom, że radość może mieć wiele różnych źródeł – od zabawy, przez relacje z bliskimi, aż po osiągnięcia i osobiste sukcesy.

Następnie uczniowie wykonywali zadania przygotowane w scenariuszu Uniwersytetu Dzieci, które wymagały współdziałania, kreatywnego myślenia i aktywnego udziału każdego uczestnika. Ćwiczenia dotyczyły m.in. rozpoznawania sygnałów wysyłanych przez ciało podczas odczuwania radości oraz zastanawiania się, jak nasze emocje wpływają na innych.

Kolejnym etapem zajęć było rysowanie sytuacji, w których uczniowie odczuwali radość. Dzieci z dużym zaangażowaniem tworzyły swoje prace, przedstawiając momenty spędzone z rodziną, zabawy z przyjaciółmi, ulubione aktywności oraz drobne, codzienne przyjemności. Dzięki temu mogły lepiej uświadomić sobie, jak wiele pozytywnych wydarzeń towarzyszy im każdego dnia.

Z przygotowanych rysunków dzieci wspólnie stworzyły plakat pod hasłem „Radość”, który stał się kolorowym podsumowaniem lekcji. Przedstawiał on różnorodne źródła radości i podkreślał, że każdy może czerpać ją z czegoś innego – ważne jest jednak, aby umieć dostrzegać te chwile i dzielić się nimi z innymi.

Na zajęciach informatycznych uczniowie rysowali również buźki wyrażające różne emocje w programie Paint, ćwicząc w ten sposób zarówno kreatywność, jak i umiejętność rozpoznawania oraz przedstawiania uczuć za pomocą prostych narzędzi graficznych.

Realizacja zajęć „Skąd się bierze radość?” była wartościowym i inspirującym doświadczeniem dla całej klasy. Uczniowie poszerzyli wiedzę o emocjach, rozwinęli kompetencje społeczne oraz przekonali się, że radość bardzo często rodzi się dzięki obecności innych ludzi, współpracy i wzajemnemu wsparciu.

Agnieszka Sorbjan