Matematyczny kalendarz adwentowy – nauka w świątecznym klimacie
W grudniu na lekcjach matematyki w klasach 5b, 7b, 7c, 8b i 8c zapanowała świąteczna atmosfera. Wszystko za sprawą internetowego kalendarza odliczającego do świąt, który towarzyszył uczniom od 1 do 19 grudnia, czyli do ostatniego dnia nauki przed przerwą świąteczną.
Kalendarz miał formę online, a jego „okienka” otwierały się codziennie, zachęcając uczniów do regularnego udziału. Za każdym okienkiem czekało krótkie zadanie matematyczne lub zagadka, osadzona w bożonarodzeniowej scenerii albo nawiązująca do zabawnych perypetii Świętego Mikołaja i jego elfów. Dzięki temu matematyka stała się nie tylko nauką, ale również świetną zabawą i elementem codziennego, grudniowego rytuału.
Uczniowie mieli okazję ćwiczyć różnorodne zagadnienia matematyczne – od podstawowych obliczeń, przez logiczne myślenie, aż po sprytne łamigłówki. Regularne otwieranie okienek uczyło także systematyczności i terminowości.
Najważniejsze były jednak pozytywne emocje i zaangażowanie. Uczniowie chętnie podejmowali wyzwania, dzielili się rozwiązaniami i wspólnie przeżywali matematyczne przygody w świątecznym klimacie. Kalendarz pokazał, że nauka może być ciekawa, kreatywna i pełna radości – zwłaszcza gdy łączy się ją z elementami zabawy i magią zbliżających się świąt.
Cieszę się, że wielu moich uczniów wzięło udział w tej inicjatywie. To doskonały przykład na to, że matematyka może inspirować, motywować i integrować, a grudniowy czas w szkole może być nie tylko pracowity, ale i naprawdę wyjątkowy.
W nowym roku podsumujemy Waszą pracę i nagrodzimy najwytrwalszych!
Malwina Wasilak
