Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Lekcja języka angielskiego w klasie 6: „Welcome to London” – podróż do stolicy Wielkiej Brytanii

W ramach lekcji języka angielskiego uczniowie klasy 6 wzięli udział w wyjątkowym projekcie zatytułowanym „Welcome to London”. Celem zajęć było nie tylko poznanie najciekawszych atrakcji Londynu, ale także rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, kreatywności i porozumiewania się w języku angielskim.

Głównym zadaniem uczniów było stworzenie własnej mapy Londynu z zaznaczonymi interesującymi miejscami, które warto odwiedzić. Każda grupa miała za zadanie wyszukać informacje, zaprojektować mapkę oraz przygotować krótką prezentację ustną po angielsku, zachęcając do odwiedzenia wybranych atrakcji.

Na mapach uczniów pojawiły się między innymi takie miejsca jak:

  • Big Ben – słynna wieża zegarowa, symbol Londynu

  • Tower of London – historyczna twierdza z bogatą przeszłością

  • London Eye – ogromne koło widokowe z piękną panoramą miasta

  • Buckingham Palace – rezydencja królowej

  • British Museum – jedno z największych muzeów na świecie

  • Hyde Park – zielone serce Londynu, idealne na odpoczynek

  • Camden Market – kolorowy targ z jedzeniem, ubraniami i pamiątkami

Dodatkowo uczniowie mogli dodać własne pomysły i atrakcje – często sięgali po mniej znane, ale ciekawe miejsca, jak np. Harry Potter Studio Tour czy ulica Abbey Road.

Projekt był realizowany w małych grupach, co przyniosło wiele korzyści. Dzięki temu uczniowie:

  • uczyli się współpracy i dzielenia zadaniami,

  • rozwijali umiejętności komunikacyjne w języku angielskim i ojczystym,

  • wymieniali się pomysłami i wspierali nawzajem,

  • ćwiczyli odpowiedzialność za wspólną pracę,

  • tworzyli kreatywne projekty, które prezentowali przed klasą.

Praca zespołowa sprzyjała również budowaniu pozytywnej atmosfery w klasie i wzmacnianiu więzi między uczniami.

Lekcja w formie projektu „Welcome to London” okazała się ciekawą i angażującą formą nauki języka angielskiego. Uczniowie nie tylko poznali atrakcje Londynu, ale także rozwijali kompetencje miękkie, które są bardzo ważne we współczesnym świecie. Tego typu zajęcia pokazują, że nauka języków może być przygodą i świetną zabawą!

Anna Kawełczyk