Lekcja Języka Angielskiego w Klasie 5c – "The Real McCoy and Other Ghost Stories"
W klasie 5c odbyła się niezwykła lekcja języka angielskiego, w której uczniowie mieli okazję zanurzyć się w świat tajemniczych opowieści o duchach. W ramach innowacji pedagogicznej, cała klasa przeczytała pierwszy rozdział książki The Real McCoy and Other Ghost Stories – zbioru opowiadań, które pozwoliły uczniom rozwinąć nie tylko swoje umiejętności językowe, ale także zdolności współpracy i twórczego myślenia.
Uczniowie mieli okazję pracować z tekstem literackim w języku angielskim, ćwicząc umiejętność rozumienia szczegółów opowiadania, interpretacji postaci oraz wydarzeń w kontekście literackim.
Lektura pierwszego rozdziału książki wprowadziła uczniów w nowe słownictwo, związane z tematyką duchów, tajemniczych zjawisk oraz historii grozy. Uczniowie zapoznali się z takimi słowami jak: ghost, key, haunt, spooky, mystery, lock, castle, sword a także wyrażeniami związanymi z opowieściami o nadprzyrodzonych zjawiskach.
Dzieci pracowali w grupach, co sprzyjało aktywnemu uczestnictwu w lekcji oraz wspólnemu rozwiązywaniu problemów związanych z tekstem. Każda grupa miała za zadanie stworzenie słowniczka trudnych słów z rozdziału oraz opracowanie propozycji nowej okładki książki.
Po przeczytaniu rozdziału, uczniowie w grupach pracowali nad wyjaśnieniem i tłumaczeniem trudnych słów. Każda grupa sporządziła listę nowych słówek wraz z definicjami, co pomogło wszystkim uczniom lepiej zrozumieć tekst i wzbogacić słownictwo.
Kolejnym kreatywnym zadaniem było zaprojektowanie nowej okładki książki. Uczniowie mieli możliwość wyrażenia swojej interpretacji treści opowiadania poprzez sztukę i wizualizację. Tworzenie okładki wymagało od nich nie tylko umiejętności plastycznych, ale także przemyślenia głównych wątków opowieści i oddania atmosfery grozy, która towarzyszyła lekturze.
Lekcja z The Real McCoy and Other Ghost Stories była świetną okazją do rozwijania umiejętności językowych oraz kreatywności uczniów. Dzięki pracy w grupach, dzieci nie tylko poszerzyły swoje słownictwo, ale również nauczyły się współpracować i angażować w projektowanie własnych interpretacji literackich. Zajęcia zakończyły się przedstawieniem okładki książki oraz wspólnym omówieniem trudniejszych słów, co pozwoliło uczniom na lepsze zrozumienie tekstu i wzmocnienie umiejętności językowych. Wszystkie słowa i wyrażenia trafiły do naszego lekturnika.
Anna Kawełczyk