Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Lekcja Języka Angielskiego w Klasie 5c – "The Real McCoy and Other Ghost Stories"

W klasie 5c odbyła się niezwykła lekcja języka angielskiego, w której uczniowie mieli okazję zanurzyć się w świat tajemniczych opowieści o duchach. W ramach innowacji pedagogicznej, cała klasa przeczytała pierwszy rozdział książki The Real McCoy and Other Ghost Stories – zbioru opowiadań, które pozwoliły uczniom rozwinąć nie tylko swoje umiejętności językowe, ale także zdolności współpracy i twórczego myślenia.

Uczniowie mieli okazję pracować z tekstem literackim w języku angielskim, ćwicząc umiejętność rozumienia szczegółów opowiadania, interpretacji postaci oraz wydarzeń w kontekście literackim.

Lektura pierwszego rozdziału książki wprowadziła uczniów w nowe słownictwo, związane z tematyką duchów, tajemniczych zjawisk oraz historii grozy. Uczniowie zapoznali się z takimi słowami jak: ghost, key, haunt, spooky, mystery, lock, castle, sword a także wyrażeniami związanymi z opowieściami o nadprzyrodzonych zjawiskach.

Dzieci pracowali w grupach, co sprzyjało aktywnemu uczestnictwu w lekcji oraz wspólnemu rozwiązywaniu problemów związanych z tekstem. Każda grupa miała za zadanie stworzenie słowniczka trudnych słów z rozdziału oraz opracowanie propozycji nowej okładki książki.

Po przeczytaniu rozdziału, uczniowie w grupach pracowali nad wyjaśnieniem i tłumaczeniem trudnych słów. Każda grupa sporządziła listę nowych słówek wraz z definicjami, co pomogło wszystkim uczniom lepiej zrozumieć tekst i wzbogacić słownictwo.

Kolejnym kreatywnym zadaniem było zaprojektowanie nowej okładki książki. Uczniowie mieli możliwość wyrażenia swojej interpretacji treści opowiadania poprzez sztukę i wizualizację. Tworzenie okładki wymagało od nich nie tylko umiejętności plastycznych, ale także przemyślenia głównych wątków opowieści i oddania atmosfery grozy, która towarzyszyła lekturze.

Lekcja z The Real McCoy and Other Ghost Stories była świetną okazją do rozwijania umiejętności językowych oraz kreatywności uczniów. Dzięki pracy w grupach, dzieci nie tylko poszerzyły swoje słownictwo, ale również nauczyły się współpracować i angażować w projektowanie własnych interpretacji literackich. Zajęcia zakończyły się przedstawieniem okładki książki oraz wspólnym omówieniem trudniejszych słów, co pozwoliło uczniom na lepsze zrozumienie tekstu i wzmocnienie umiejętności językowych. Wszystkie słowa i wyrażenia trafiły do naszego lekturnika.

Anna Kawełczyk