Innowacja pedagogiczna w klasie 6a oraz lekcje kulturowe o Thanksgiving Day w klasach szóstych
W listopadzie w klasach szóstych zrealizowano cykl zajęć poświęconych amerykańskiemu Świętu Dziękczynienia (Thanksgiving). Lekcje te stanowiły część innowacji pedagogicznej wdrażanej w klasie 6a, której celem jest rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, wzbogacanie zasobu słownictwa oraz kształtowanie kompetencji kulturowych uczniów poprzez aktywne, twórcze działania.
Praca z tekstem w klasie 6a
Uczniowie klasy 6a rozpoczęli zajęcia od zapoznania się z tekstem opisującym historię i tradycje Thanksgiving. Wspólnie analizowali treść, wyszukiwali najważniejsze informacje oraz utrwalali nowe słownictwo związane ze świętem. Dzięki pracy w parach i małych grupach mogli wymieniać się spostrzeżeniami i ćwiczyć komunikację w języku angielskim.
Istotnym elementem innowacji było rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia – uczniowie odpowiadali na pytania problemowe, porównywali tradycje amerykańskie z polskimi zwyczajami, a także zastanawiali się nad wartością dziękowania i wspólnego spędzania czasu.
Tworzenie lapbooków – twórcza praca projektowa
Kolejnym etapem zajęć było wykonanie lapbooków. Uczniowie samodzielnie projektowali interaktywne „książeczki”, w których przedstawiali najważniejsze informacje o Thanksgiving. Zawierały one m.in.: słownictwo tematyczne, ciekawostki kulturowe, ilustracje i krótkie notatki, elementy ruchome (okienka, kieszonki, mini-quizy).
Takie zadanie pozwoliło uczniom połączyć naukę języka z kreatywnością i pracą manualną – a jednocześnie utrwalić poznane treści w atrakcyjny sposób.
Gazetka klasy 5 a przed salą anglistyczną
W obchody Thanksgiving włączyli się również uczniowie klasy 5, którzy przygotowali okolicznościową gazetkę przed salą anglistyczną. Na tablicy znalazły się kolorowe prace plastyczne, słownictwo tematyczne, ciekawostki oraz ilustracje związane z historią Święta Dziękczynienia. Dzięki temu młodsi uczniowie nie tylko utrwalili nowe słówka, lecz także stworzyli dekorację, która wprowadziła całą społeczność szkolną w świąteczny nastrój.
Anna Kawełczyk
